Dostavba D1 u Přerova míří do finále

nahledovka-Report-2025-06-23T130606.041-1024x538

Stavba desetikilometrového úseku okolo Přerova, který byl posledním dílem do skládačky D1, míří do svého finále. Stavbaři začali pokládat na vozovku finální povrch, polovinu pokryjí betonem, druhou část asfaltem.

Dálnice se otevře 19. prosince a skončí tak dlouhé finančně nákladné průtahy ze stran různých zájmových spolků, odechnou si také obyvatelé Přerova, kde ubyde tranzitní dopravy. Stavba dálnice byla poměrně komplikovaná, na deseti kilometrech je 14 mostních objektů v celkové délce 1900 metrů, dálnice mimo jiné přechází důležitý železniční koridor či koryto řeky Bečvy a rozsáhlý průmyslový areál. Stavba desetikilometrové části dálnice začala předloni v lednu a bude stát téměř sedm miliard korun.

Podle vedoucího stavby Petra Černíka z firmy Strabag je cementobetonový povrch dálnice pokládán v tloušťce 27 centimetrů, výhodou je jeho odolnost. Po položení povrchu na úsek zhruba po osmi až deseti hodinách nastupují takzvaní vymetači – jde o traktor, který povrch vyškrabe. „Povrch je poté hrubší, kdyby vozovka nebyla vymetána, tak by klouzala. Poté se to po vymetení v noci řeže, spára poté praskne,“ popsal práce Černík s tím, že spára pak navazuje na spáru spodní vrstvy.

Zdroj: ŘSD Olomouckého kraje

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Populární články

Členství

Získejte neomezený přístup ke kvalitnímu zpravodajství a exkluzivnímu obsahu